اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
حرا به نقل از ایسنا - رئیس دیوان محاسبات از مرگ 15 نفر و بستری شدن 30 نفر در هفت روز در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا خبر داد و افزود: مسئولان بدانند آلودگی هوای تهران بسیار جدی است؛ بنده در این خصوص علاوه بر ارسال گزارش به مجلس به رئیس جمهور هم موضوع را گوش‌زد کردم. 
 
امین حسین رحیمی در اولین نشست خبری خود با رسانه‌های گروهی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که در خصوص عملکرد دیوان محاسبات در خصوص آلودگی تهران، میزان خسارات اقتصادی و سهم دستگاه‌های اجرایی پرسید، پاسخ داد: دیوان محاسبات کشور چند سالی است که به حسابرسی زیست محیطی می‌پردازد. این حسابرسی به دلیل سر و کار داشتن با جان انسان‌ها بسیار مهم است.
 
وی گفت: گزارش‌های مختلفی در خصوص موارد مختلف تهیه کرده‌ایم که مهمترین آنها گزارش آلودگی هوای تهران بود که به تازگی به مجلس و سایر مراجع ارسال شد. بیش از 90 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودروها و موتور سیکلت‌ها و حدود 10 درصد آن مربوط به کارخانجات و مصارف خانگی است.
 
وی با اشاره به راهکارهای دیوان محاسبات برای کاهش سهم خودروها و موتورسیکلت‌ها گفت: باید هم سوخت خودروها استاندارد شود و هم تولیدات کارخانجات موتورسیکلت‌سازی و خودروسازی استاندارد شود.
 
وی با اشاره به نقص دستگاه‌های اجرایی در افزایش آلودگی هوای تهران گفت: دولت با مصوبات خود و قوانین زیست محیطی مکلف به اجرای قوانین است. شرکت نفت باید تولید سوخت در پالایشگاه‌های کشور را استاندارد می‌کرد ولی فقط پالایشگاه تهران و اراک استاندارد شدند و بقیه پالایشگاه‌ها به حال خود رها شد.
 
وی افزود: متاسفانه دولت قبل در برخورد با پالایشگاه‌ها درست عمل نکرد. متولی اصلی محیط زیست، سازمان حفاظت از محیط زیست است اما متاسفانه این سازمان هیچ آمار و اطلاعاتی از حوزه کاری خود طی سال‌های 90 و 91 در اختیار نداشته است که به دیوان محاسبات ارائه کند. از این‌رو دیوان محسابات کشور علیه مسئولان وقت این سازمان اقامه دعوی کرده و تشکیل پرونده داده است.
 
رئیس کل سازمان دیوان محاسبات کشور افزود: به دلیل تکلیفی بودن نرخ فروش سوخت، پالایشگاه‌ها هیچ انگیزه‌ای برای اصلاح فرایند‌های تولید سوخت از خود نشان نمی‌دهند؛ به همین دلیل بین پالایشگاه‌ها با بهترین سوخت و پالایشگاه‌ها با بدترین سوخت هیچ فرقی وجود ندارد؛ به همین دلیل بنده به رئیس جمهور نامه نوشتم و این مساله را به ایشان گوش‌زد کردم.

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 27 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.